نقش موثر مامایی در کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب | بیماری‌های دهان با بروز برخی سرطان‌ها ارتباط دارد هشدار؛ تزریق این دارو فقط باید در بیمارستان انجام شود آنچه باید درباره غذا‌های کنسروی بدانید دستگیری سارق حرفه‌ای موبایل با پوشش زنانه در مشهد + عکس شکایت آموزش و پرورش علیه یک سریال نمایش خانگی سرگذشت تلخ زنی در مشهد که به تله مرد شیطان صفت افتاد جوان مرگ مغزی در مشهد به چهار بیمار زندگی دوباره بخشید (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) لغو ۲ پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) متناسب‌سازی حقوق بیشترین دغدغه بازنشستگان است آخرین جزئیات درباره نحوه دایمی شدن قرارداد‌های کارگران، مدت زمان بیمه بیکاری و میزانِ حق مسکن تداوم بارش باران در نقاط مختلف کشور (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اگر تیغ ماهی در گلو گیر کرد چه کار کنیم؟ ساعت اوج یعنی چه و چرا باید برق کمتری مصرف کنیم؟ دمنوش‌هایی که شکم و پهلو را آب می‌کنند | بهترین زمان خوردن دمنوش لاغری
سرخط خبرها

وقوع دومین آتش‌سوزی در انبار پرز و پشم در مشهد | حادثه‌ای که ۴ میلیارد تومان خسارت زد

  • کد خبر: ۱۷۸۳۲۸
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
وقوع دومین آتش‌سوزی در انبار پرز و پشم در مشهد | حادثه‌ای که ۴ میلیارد تومان خسارت زد
دومین حادثه آتش‌سوزی در یک ماه گذشته در محدوده پنجتن مشهد رخ داد که دلیل آن رعایت‌نشدن موارد ایمنی بود.

به گزارش شهرآرانیوز صبح دیروز، آتش‌سوزی در انبار پرز و پشم در انتهای بولوار پنجتن، خسارت میلیاردی به بار آورد. این دومین حادثه در یک ماه گذشته در این محدوده است که به دلیل رعایت‌نشدن موارد ایمنی، خسارت بسیاری به جا گذاشت.

حسن عظیمیان، مدیر منطقه ۳ آتش‌نشانی مشهد، درباره جزئیات این حادثه به شهرآرا گفت: ساعت ۱۰:۳۰ صبح سه‌شنبه، با اعلام حریق در انتهای محدوده پنجتن، خیابان ستایش ۱۱، امدادرسانان خود را به محل رساندند.

او افزود: وسعت حریق در این سوله هفتصدمتری، به‌اندازه‌ای بود که ایستگاه‌های ۱۸، ۴۲، ۶، ۸، ۲۹ و ۳۸ با نزدیک به سی‌نیروی امدادی در محل حاضر شدند و نزدیک به دوساعت‌ونیم به اطفای آتش پرداختند.

به گفته عظیمیان، این حریق در محدوده‌ای اتفاق افتاد که با وجود انبار‌های چوب، مبل، پرز و ضایعات ممکن است مستعد هرگونه آتش‌سوزی است. مانند حادثه حریق انبار ضایعات در دو هفته گذشته که وسعت بسیاری داشت.

او مهم‌ترین دلیل وسعت‌گرفتن این‌گونه حریق‌ها را نبود وسایل ایمنی و اطفای حریق در این انبار دانست و افزود: در این سوله نیز شش نفر درحال کار بودند که به‌دلیل نامعلومی، انبار دچار حریق شده بود و از آنجایی که هیچ‌گونه لوازم اطفا در اختیار نداشتند، مجبور به فرار از سوله شدند. درصورتی‌که حریق در ابتدا کوچک و قابل اطفا بود.

مدیر منطقه ۳ آتش‌نشانی افزود: در اطراف این انبار، دو انبار چسب و چوب و یک تالار قرار گرفته بود که اگر آتش به انبار چسب می‌رسید، فاجعه‌ای به بار می‌آمد و اطفای حریق طول می‌کشید. از طرفی پرز هم مثل بنزین به‌سرعت مشتعل می‌شود و مانند باروت است؛ بنابراین نخستین اقدام ما مهارکردن آتش بود تا از سرایتش به انبار چسب جلوگیری کنیم. سپس خود انبار پشم را اطفا کردیم.

او ادامه داد: اما وسعت حریق به‌اندازه‌ای بود که تمام موجودی انبار را سوزاند و از بین برد؛ به دستگاه‌ها آسیب رسید و خسارتی نزدیک به ۴ میلیارد تومان به جا گذاشت. درحالی‌که انبار بیمه هم نبود. البته مالک انبار بیان کرده است که قصد بیمه‌کردن انبار را داشته که سازمان بیمه به‌دلیل ناایمن بودن انبار، این اقدام را انجام نداده است.

این مقام آتش‌نشانی مشهد به انبارچینی نامناسب و نبود سیستم تهویه این سوله نیز اشاره کرد که در گسترش حریق نقش داشته است و گفت: تمام مواد انبار همچون پرز، لایکو و مواد نخی، بدون جداسازی، در یک محل در کنار هم دپو شده بود و فاصله‌ای بین این اقلام وجود نداشت که درصورت جداسازی این مواد از هم، آتش دیرتر به بخش بعدی می‌رسید و در تمام انبار پیش نمی‌رفت. از طرفی فرصت برای خاموش‌کردن آتش نیز وجود داشت.

به گفته عظیمیان، این حادثه دو مصدوم داشته است که یکی از کارکنان به‌قصد خارج‌کردن خودرویش وارد انبار شده و دچار دودزدگی شده بود. یک آتش‌نشان نیز در این حادثه آسیب دیدکه به بیمارستان منتقل و خیلی زود ترخیص شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->